Επαναστατική τεχνολογική καινοτομία Schaeffler Group-Porsche

Ο όμιλος Schaeffler παρουσιάζει τη μελέτη του για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και των εκπομπών του CO2. Δέκα τοις εκατό λιγότερο CO2 μέσω της συνεπούς βελτιστοποίησης της ελεγμένης και δοκιμασμένης τεχνολογίας.



Ο όμιλος Schaeffler παρουσίασε το πρωτότυπο όχημα μείωσης 10% των εκπομπών του CO2 με επικέντρωση στη “ Μείωση τριβής στο σύστημα μετάδοσης κίνησης” στο συνέδριο ATZ/MTZ που έγινε 9-10 Δεκεμβρίου στο Esslingen. Το πρωτότυπο αυτό είναι ένα αναπτυξιακό έργο προόδου που πραγματοποιήθηκε από κοινού με την Porsche και την ομάδα Schaeffler και περιέλαβε τη χρήση νέων και βελτιστοποιημένων συστημάτων για να επιτύχει μια γενική μείωση 10% στην κατανάλωση καυσίμου και στην εκπομπή CO2 .

Το πρωτότυπο βασίζεται σε μια Porsche Cayenne με V8 κινητήρα. Είναι εξοπλισμένο με αρκετά νέα συστήματα, όπως και ελεγμένα, δοκιμασμένα και βελτιστοποιημένα μέρη, όλα παραγωγή του ομίλου Schaeffler, των τμημάτων μετάδοσης κίνησης και προϊόντων πλαισίου. Αυτά τα συστήματα συμβάλλουν πολύ σημαντικά στη μείωση της κατανάλωση καυσίμων έναντι των οχημάτων παραγωγής. Κατά τη διάρκεια αυτού του κοινού αναπτυξιακού σχεδίου, ο όμιλος Schaeffler ήταν αρμόδιος για το σχεδιασμό και την επαλήθευση των συστημάτων, ενώ η Porsche ήταν υπεύθυνη για το συντονισμό και την έγκρισή τους για ολόκληρο το όχημα. Συνολικά, το σχέδιο αυτό επιτρέπει στο όχημα την βελτιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμου περίπου κατά 10% θεωρητικά, (καθορισμένο από σύνθετους υπολογισμούς προσομοίωσης) καθώς και πειραματικά (με εκτενείς δοκιμές ελέγχου από την Porsche).

Το πρότυπο που χρησιμοποιήθηκε για τους υπολογισμούς είναι το New European Driving Cycle (NEDC). Ο κινητήρας αποτελεί το 5,8% της βελτιστοποίησης της κατανάλωσης καυσίμων και των σχετικών εκπομπών του CO2. Το περισσότερο, (4.1%) προκύπτει από την τροποποίηση του συστήματος μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, μέσω της αντικατάστασης των υδραυλικών ρυθμιστών χρονισμού εκκέντρων με ηλεκτρομηχανικούς ρυθμιστές και τη χρήση βελτιστοποιημένων ωστηρίων μεταγωγής στην εισαγωγή. Ένα επιπρόσθετο 1.7% μπορεί να επιτευχθεί απο την ελαχιστοποίηση των απωλειών τριβής μέσω βελτιστοποίησης των εξαρτημάτων μετάδοσης κίνησης σε βαλβίδες,ιμάντες και αλυσίδα.

Τα διπλής σειράς γωνιακά ρουλεμαν τοποθετημένα στον εμπρόσθιο και οπίσθιο άξονα διαφορικού εξοικονομούν άλλο 1.1% από την κατανάλωση. Αυτά τα δίδυμα, παράλληλης διάταξης ρουλεμαν, αντικαθιστούν τα παλαιότερα κωνικά και μειώνουν την αντίσταση τριβής αρκετά έναντι της συμβατικής μετάδοσης. Η μείωση ανέρχεται σε 35% στην μπροστινή μετάδοση και 42% στη οπίσθια μετάδοση. Η κατανάλωση καυσίμων μπορεί επίσης να μειωθεί από το πλαίσιο. Αντικαθιστώντας τον υδραυλικό σταθεροποιητή κλίσης με ένα ισοδύναμο ηλεκτρομηχανικά ελεγχόμενο και χρησιμοποιώντας ρουλεμαν τροχού χαμηλής τριβής, έχουμε επιπλέον μείωση της κατανάλωσης κατά 3.2%.

“Όπως στην περίπτωση των ρυθμιστών χρονισμού εκκέντρου, τα ηλεκτροκινούμενα εξαρτήματα έχουν σημαντική συνεισφορά επειδή απαιτούν ενέργεια μόνο όταν είναι απαραίτητο,” εξηγεί ο Dr. Robert Plank, διευθυντής του τμήματος εφαρμοσμένης μηχανικής του ομίλου Schaeffler. “ Στα υδραυλικά ελεγχόμενα συστήματα, οι αντλίες πρέπει να διατηρήσουν την πίεση μόνιμα, με συνέπεια τις πολύ υψηλότερες σε ενέργεια ανάγκες. ”“ Αυτό το πρόγραμμα είναι ένα καλό παράδειγμα της επιτυχούς συνεργασίας μεταξύ των κατασκευαστών αυτοκινήτων και των προμηθευτών τους. Αυτή η συνεργασία μειώνει τους χρόνους ανάπτυξης, αποφεύγει τους εκτενείς πλεονασμούς και έχει μια σημαντική συμβολή στην ανταγωνιστική δυνατότητα, ” λέει ο Dr. Robert Plank.

“Για μας , το σχέδιο αυτό είναι εντυπωσιακή απόδειξη μιας συνεχούς δυνατότητας βελτιστοποίησης που συσχετίζεται επίσης πολύ με την παραγωγή όγκου. Αυτό δεν είναι το τέλος της γραμμής εν τούτοις. Είναι το άθροισμα των συστατικών του και αυτά είναι μόνο λίγα από τις δυνατότητες του ομίλου Schaeffler, που επιτρέπουν παρόμοια επίπεδα βελτιστοποίησης ενεργειακής αποδοτικότητας να επιτευχθούν για τα οχήματα και από άλλα τμήματα."

Με περίπου 66,000 εργαζόμενους σε περισσότερες από 180 περιοχές παγκοσμίως και παγιωμένες πωλήσεις 8.9 δις € (2008), ο όμιλος Schaeffler είναι κορυφαίος κατασκευαστής ρουλεμαν και άλλων ανταλλακτικών αυτοκινήτου. Τα μέλη του είναι η Schaeffler KG με τα INA και FAG και κέντρο το Herzogenaurach και το LuK Group που βρίσκεται στο Bühl/Baden. Το βιομηχανικό τμήμα παρέχει ρουλεμαν για περίπου 60 διαφορετικούς τομείς, όπως Μηχανήματα παραγωγής, Βαριά βιομηχανία, Μετάδοση κίνησης και σε τομείς καταναλωτικών προϊόντων.